Naudinga žinoti 2024 02 29

Kaip atpažinti sukčiavimo telefonu, el. laiškais bei SMS žinute atvejus?

Atpazinti v2

Atkreipiame dėmesį, jog daugėja sukčiavimo atvejų, kai telefonu, el. laiškais ar SMS žinutėmis sukčiai apsimeta banku, policija, Migracijos departamento atstovais ar kt. Tokiu būdu prašoma telefonu padiktuoti asmens duomenis arba siunčiama netikra nuoroda, kurioje prašoma suvesti asmens duomenis. Vėliau Jūsų pateikta informacija naudojama sukčiavimui. Tokias situacijas, susijusias su Jūsų asmeninėmis lėšomis, visuomet vertinkite atidžiai ir kritiškai, informaciją patikrinkite susisiekdami oficialiais įstaigų kontaktais, kuriuos galima rasti oficialiose interneto svetainėse.

Kaip tai atrodo?

Sukčiavimo atvejį gali būti sunku atpažinti, nes sukčiams susisiekus su Jumis telefonu, el. paštu arba SMS žinute, pateikta informacija gali atrodyti labai įtikinamai.

Sukčiai el. paštu ar SMS žinute gali nukreipti Jus paspausti nuorodą, kurioje prašoma suvesti duomenis. Toks puslapis gali būti labai panašus į banko svetainę: spalvos, puslapio dizainas, logotipas, tekstai sukuriami panašūs į tikrą banko svetainę. Dažniausiai sukčiai prašo skubaus patvirtinimo, susijusio su galimai Jūsų turimomis sutartimis ar paraiškomis. Taip pat gali būt nukreipiama į kenkėjiškas programas arba siunčiamos nuorodos į apgaulingas svetaines.

Skambučio metu sukčiai gali prašyti Jūsų nurodyti prisijungimo duomenis, asmens kodą ar kitus asmens duomenis. Tuo tarpu bankas niekada neprašys Jūsų prisijungimo prie sistemų duomenų.

Vertinkite situaciją kritiškai, o jeigu kyla įtarimas - oficialius įstaigos kontaktus galite susirasti internete ir jais susisiekti tiesiogiai. UAB GF banko kontaktai: tel. 1851 bei (8 5) 203 1588, el. paštas [email protected].

Dažnai pasitaikantis atvejis – institucija, kurios atstovais sukčiai prisistato ir klausimas, dėl kurio jie teigia, jog skambina, yra niekaip nesusiję. Pavyzdžiui, sukčiai skambina apsimesdami Migracijos departamento darbuotoju dėl neva bankui pateiktos paraiškos kalbinamojo vardu. Tačiau Migracijos departamentas tokios veiklos vykdyti negali.

Kaip atpažinti?

Kartais sukčių žinutes gali būti sunku atpažinti, atkreipkite dėmesį:

  • Ar tekste nėra loginių bei gramatinių klaidų?
  • Ar atpažįstate siuntėją? GENERAL FINANCING BANKO el. paštu siunčiami pranešimai gaunami iš el. pašto „@gfbankas.lt“, o SMS žinutės siuntėjas – „gfbankaslt“.
  • Ar siunčiama teisinga nuoroda? Mūsų siunčiamose žinutėse nuoroda prasidės gfbankas.lt, www.lt.gfbankas.lt arba www.manogf.lt.

Kai skambina sukčiai, dažniausiai jie nekalba lietuvių kalba, o paprašius patikslinti, kodėl, sulaukiama įvairiausių paaiškinimų.

Kaip išvengti?

Visuomet atidžiai įvertinkite aukščiau paminėtus galimo sukčiavimo bruožus: gramatines klaidas, siuntėją, nuorodos adresą.

Jeigu kyla nors mažiausias įtarimas gavus neįprastą žinutę – nespauskite ant nuorodos ir neveskite savo duomenų, neatsisiųskite jokių priedų, ypač, jeigu juos gavote nelauktai, be išankstinių susitarimų su banku.

Visuomet galite gfbankas.lt susivesti ir pasitikrinti informaciją naršyklėje arba susisiekti banko Klientų aptarnavimo telefonu 1851.

Jei nukentėjote nuo sukčiavimo, kuo greičiau praneškite apie tai policijai.

bank chat coins customers danger-sign experts goals invoice online-payment recommendations transfer-money video-button